Total Pageviews

Travelog Kembara Orang Johor

Popular Posts

Sunday 21 December 2014

Day 2 - Jalan-Jalan Singapore

Sambungan cerita short trip kami ke Singapore...

Pagi-pagi kita dah ready untuk aktiviti hari ni, Singapore City Tour. Fyi, package ni adalah percuma apabila kita membuat tempahan untuk menginap di Elizabeth Hotel ni melalui website rasmi Far East Hospitality.

Kira-kira jam 9.30 pagi, kami dibawa menaiki coach untuk ke transit hub di Singapore Flyer yang terletak di Raffles Ave.

Opening Hours Daily Flights : 8:30am – 10:30pm



Ada few options untuk 1 Day Hopper Pass ni sebenarnya. We chose Hop on Hop off Sightseeing  City Tour (yang bertanda hijau tu)..



Untuk tour ni, kita naik open-top bus sebegini...



Antara laluan City tour ni..


Marina Bay Sands


Esplanade

Clifford Pier (Merlion Park)

Clarke Quay


Singapore Botanical Garden

Kami turun di Orchard Road untuk sambung dengan shopping pula. Christmas hampir tiba, so banyaklah Christmas tree / decorations di sepanjang Orchard Road ni. 






Setiap kali ke Orchard Road, adalah menjadi satu kemestian untuk singgah di stall Mr Obanyaki ni yang terletak di Takashimaya untuk beli Taiyaki (Japanese Pancake)..





Seterusnya we all pulang ke hotel dulu untuk solat Zohor dan seterusnya check-out. Untuk lunch, kita ke area Masjid Sultan untuk makan di Singapore Zam Zam Restaurant yang terletak di Arab Street.





Makanan yang paling popular di sini adalah murtabak dan nasi beriyani. Tapi untuk kali ni, I macam terasa nak makan yang simple je - nasi putih dengan kari ikan. Yummy! En Husband je yang makan Nasi Beriyani.



Burrppp...Alhamdulillah! Makan sudah shopping pun sudah, maka it's time to go home...

Setakat itu je entry untuk kali ni. Until next trip, see ya!


xoxo
CQ

No comments:

Post a Comment